Felföldi Kft. a nemzetközi kiállításokon
Mint minden nemzetközi piacon, a külföldi partnerek kegyeiért versengő exportőr vállalkozás, a mi cégünk is minden évben jelen van a legtöbb nagy élelmiszeripari kiállításon.
Legutóbb Kölnben jártunk az ANUGA élelmiszer- és vendéglátóipari szakvásáron, és már gőzerővel készülünk a következő nagy menetre, ugyanis a nyakunkban liheg az ISM, a világ egyik legnagyobb édességipari vására, ahová februárban vagyunk hivatalosak.
Úgy gondoltam, hogy talán érdekelhet benneteket, hogy miről is szól egy ilyen esemény és pontosan mit kell tennie egy cégnek, ha részt szeretne venni egy kiállításon.
Kezdjük azzal, hogy a működésünk, a potenciális értékesítésünk és a meglévő ügyfélkapcsolataink ápolásának szempontjából a kiállítások kiemelten fontosak. Sok minden dől el egy-egy ilyen jellegű rendezvényen. Egyrészt vagyunk mi, a kiállítók – több ezres nagyságrendre gondoljatok –, másrészt ott vannak a látogatók, akik ügynökként, disztribútorként, vagy egyéb céges képviselőként vadásznak a legjobb termékekre, amik később a boltok polcain megjelenhetnek.
Egy-egy néhány napos vásár akár több száz mini tárgyalás helyszíne is lehet. Olyan ez, mint az üzleti élet rapid randi központja, ahol ha megvan a szimpátia és a „közös pont”, akkor jön a kontakt csere, a rendezvényt követően pedig az igazi udvarlás.
Ha már a randis példánál járunk, akkor pedig képzeljétek el, hogy mennyire oda kell tennie magát az embernek, vagy jelen esetben a cégnek, hogy észrevegyék akkor, amikor van több ezer vetélytársa, akik ugyanazért a figyelemért küzdenek.
Hatalmas munka és tudatos tervezés mindez a cég részéről.
Regisztrálunk, standot tervezünk, a stand mérete alapján koncepciót készítünk/ készíttetünk a kiállítótér kialakítására és berendezésére, terméklistát készítünk arról, hogy mit szeretnénk bemutatni a rendezvényen, ha kell, új termékeket fejlesztünk ki, új csomagolások, brossúrák, szórólapok, ajándéktáskák, kiajánló anyagok készülnek, előre kiértesítünk minden régi partnert, hogy ne feledkezzen meg rólunk és látogasson el hozzánk az eseményen, felkészíjük az értékesítő csapatot, összerakjuk a termékeket, majd többször ellenőrizzük, hogy biztosan minden megvan-e, bepakolunk a kocsikba, megszervezzük a csapat utazását és szállását, odaérünk, kipakolunk, standot rendezünk, egész nap rapid randizunk, lezárunk, összepakolunk, hazahozunk mindent, összegezünk és kiértékelünk, végül pedig elkezdünk udvarolni az új potenciális vevőinknek.
Nehéz műfaj ez. 15-20 ember megfeszített munkája van egy kiállítás mögött, de mi a Felföldinél szerelmesek vagyunk ebbe az életérzésbe!